tisdag 15 mars 2011

Vab-bloggen...

Kanske skulle döpa om bloggen? Känns som det är det enda jag skriver om nu; vab. Men å andra sidan är det väl så det är med små fjärtar, har de väl börjat bygga upp immunförsvaret så fortsätter det ett tag. Alltså, sjukan avlöser varandra. Viggo har ju aldrig varit sjuk i princip innan han började hos Lena-dagmamma. Då kom de första fem rejäla förkylningarna efter varandra, sedan magsjuka och nu vattkoppor gånger två. Men snart har vi gjort alla sjukor och så är det ju vår snart med... då ska vi minsann vara friska har jag bestämt! Till hösten blir det väl bloggen om vab igen då vildebus ska börja förskolan. Den 22augusti närmare bestämt. Kul! Mer om det då, men det är i alla fall en fantastiskt fin förskola/skola. Man börjar vid ett års ålder och går ända upp till tolv år på samma ställe med samma kompisar. Mycket bra tycker vi, men som sagt, mer om det när det närmar sig!

Nå, åter till dagen idag. Vi är hemma hela dagen, och förmodligen kommer inget mer spännande än hundpromenader och lite lek i skogen inträffa. Vi ska busa och gosa i kulan, och min förhoppning är att vi ska kunna klämma in en lång vila och ett yogapass också. Efter nattvak med superkliande prickar är jag rätt nöjd med det upplägget känner jag. Tre gånger har jag rullat Viggo i potatismjöl sedan igår kväll när kliandet började. Kör på dubbelpanering ikväll med kylbalsam och fryst potatismjöl, så kanske vi i kulan kan få lite ordentlig sömn.

Eftersom jag vet att alla längtat, not, efter bilder på Viggos vattkoppor så lägger jag upp några. Vad som inte framgår i de här bilderna är att han har lika vidriga, dumma, kliande prickar på pungen, snoppen, rumpan, handflatan, foten och i hårbotten. Överallt där det finns hud med andra ord.






1 kommentar:

  1. Tutteliten men lika söt e han i alla fall!! Mormor kommer o dubbelpanerar dej till helgen, så ska vi hoppas de blir bättre. Lääännggtar sååå!! Pussar o kramar från ett kyligt o inte så vårlikt Melgäng (men stararna har kommit!)

    SvaraRadera