lördag 26 mars 2011

Badhuset idag, oh vilken lycka!

Ja, idag har vi alltså badat. Tjohooo så kul tyckte Viggo! Efter ett tag alltså. Som tur var. Först ville han inte alls. Han grät och skrek och var livrädd. Shit tänkte vi, vi har haft uppehåll från simmet för länge. Så han fick komma upp och titta på. Tillslut kunde han tänka sig att doppa fötterna. Och helt plötsligt plums så hoppa ungen i! Sedan simmade han runt med armpuffar i en halvtimme och tjöt av lycka hela tiden. Envis liten skitunge bara. Vill bestämma själv när han ska i! Arg som ett bi när vi gick upp var han med. Tyvärr fick inte jag vara med och bada för jag är förkyld, såklart.skit störigt! Men då slipper jag visa min bleka kroppshydda i badkläder iaf! Nu sitter jag och väntar utanför omklädningsrummet på mina pojkar. Den ena springer omkring och skriker flygplan därinne hör jag. Det är inte Mats, hoppas jag. Undrar om det inte är helikopter som nakna pojkar/män brukar leka när de är nakna?




2 kommentarer:

  1. Två lyckliga killar. Hade Viggo redan glömt hur kul han tyckte det var att bada? Vilken stor kille som kan bada med bara armpuffar. Vilken söt lite fisk.

    SvaraRadera
  2. Underbart att ni har legat i blöt igen! Tänk va' kul det blir när du kan plaska runt i Skrikgallen i sommar Viggo - det blir nåt' de!! Kramisar i massor från oss alla på Melgäng (Asta skickar en särskild kram till farbror Melker!!)

    SvaraRadera