torsdag 24 mars 2011

Bajs morgon...

Var det i tisdags... inte nog med att jag var trött som ett as för sonen var vaken en timme mellan tre och fyra. Nej, för sent snubblade vi ur sängen, stressa runt, fixa åka. Fan. Mats glömmer sin plånbok med passerkort till jobb osv. Skitastressade vänder vi på slingrade vägar. Hem, hämtar plånbok, åker rallyfort mot jobbet igen. Jag håller i mig för kung och annat, hunden rasslar runt som en vante i bakluckan. Jag är sur och sen som fan till frukosten på jobbet. Mats försöker kompensera med gaspedalen. Då ropar Vi plötsligt 'mamma!' Och sedan spyr han. Mycket. Hela stolen, överallt. Åksjuk stackars liten. Vi har snurrat, svängt, stressat och gasat på tok för mycket den morgonen. JAg blev en
halvtimma sen, kollegan var häxan sur-tant och jag var nog det i allra högsta grad. Som tur var så hade jag en massage inbokad, två timmar av kompensationsstress, senare. Tack för det!

2 kommentarer:

  1. Oh en sån morgon. Tur att inget värre hände. kram

    SvaraRadera
  2. Hujedamej - o så vet jag precis hur de ser ut i barnstolen..... de gjorde du på motorvägen när jag var själv med dej o A. Önskar er en härlig fredagsmyskväll!! Kramisar

    SvaraRadera