söndag 6 mars 2011

Det luktar ju så gott...

...Om alldeles nya bebisar. Åh, idag har jag suttit och gått igenom Viggos små bebiskläder. Våra superbästa grannar ska nämligen få en liten Matteus om några veckor så jag tänkte ta med en kasse kläder över idag. Förra helgen var vi där med en liten påse kläder och leksaker, Och så blev vi bjudna på världsgod middag. Som alltid när vi är där så var det jättemysigt, trevligt och gott. Men det Var lite extra mysigt då för det var såndär bebisstämning, så som det är när en ny liten en kommer snart. De hade precis köpt en ny cool vagn och magen hennes var stor och fin. Och så var de sådär riktigt kärleksfulla och harmoniska som man är när bebis snart kommer. Det jag ville komma till med det här utlägget är ju att det är inte utan att jag blir lite sugen på en bebis till... kanske till nästa år iaf? Det är ju en sån otrolig känsla att vänta barn. Medan jag gick igenom lillebebis Viggos kläder och smålängtade efter kulmage igen passade Viggo på att sortera lite i sin byrå. Kul. På jag vek om alla hans kläder och konstaterade att det blir ingen bebis till före nästa år! Dagdrömmer en liten stund, sedan är det hej-kom-och-hjälp-mig och hyss och bus direkt. Oh well. Gjorde ett litet kollage av Viggos BB kläder i stl44 och en body som han har nu i stl 80. Jäklar vad de växer fort...




2 kommentarer:

  1. Imorse när Clara vaknade före 5.30 då kände jag att nej, jag checkar ut som mamma, varför ville vi ha en till redan nu för, jag kommer aldrig att få sova. Sen kom F hem från jobbet strax efter sju och jag fick lägga mig i ca 2 timmar och efter det känna det som att jag är incheckad och med i matchen igen. Hormoner och sömnbrist är väl inte att leka med ;) kram på er!

    SvaraRadera
  2. Ja fy 17 va' fort de' går - plötsligt är högen me kläder på golvet dubbelt så stor, spjälsängen utbytt, färgen på väggarna mörkare o dörren låst.... då e de härligt att ha några fler "på lut".... kramisar på er o hoppas vi ses snart!

    SvaraRadera