söndag 17 april 2011

Extra timmar..?

Idag har varit en sådan dag när allt har gått så perfekt! Det känns som jag fått några extra timmar, för jag har hunnit massor utan att skynda eller ens tänka på det?! Och det är jävlar i mej inte ofta man känner så! Viggo och jag startade dagen med mysfrukost och bollibompa. Sedan dammtorkade, dammsög och våttorkade vi hela huset. Sedan somnade ena halvan av städpatrullen, då passade jag på att duscha, klippa lugg, plantera massor med påskliljor från fel plats i trädgården till krukor istället. Och jag hann plantera pysalisfrön.
Sedan vaknade busfröt så vi åt lunch tillsammans och busade lite. Sedan klädde vi på jeansvästen, keps, och slitstarka byxor och gick ut i trädgården. Efter en stund kom grannen och hennes molle, Viggos idolkompis ut. Vi bestämde oss för att ta en långpromenad till lekparken, med picknick, Viggo, molle, hunden och lilla bebis Matteus. Där var vi ett par timmar och lekte i värmen (soligt och 14grader hade vi) och jagade paddor. Vi fikade i solskenet och jag fick några fräknar, sedan promenerade vi hem igen. Då var monstersonen trött igen så han slängde jag i säng direkt. Sedan gick jag ut och klippte mig lite påskris... och nu är klockan tio över tre... fantastiskt vad klockan gått långsamt idag! Underbart! Om ett par timmar kommer min älsklingskarl hem igen efter att ha varit högvaktschef på drottningholm i helgen. Så då ska vi käka kräftor och mysa. Lägger upp några bilder på mitt påskpynt i köket, vardagsrummet och på ena altanen, så även ni andra kommer i vårstämning...






1 kommentar:

  1. Va' fint o påskigt du fixat! Visst e de underbart nu när vårsolen silar in (eller väller in som den gör idag!) Kramisar på er

    SvaraRadera