söndag 1 januari 2012

2012

Hej nya året.
Jag vet att det var längesedan jag skrev något hör, men ärligt talat har jag inte haft någon lust. Men nu så, nytt år, nya löften, förhoppningar och önskningar... 2011 slutade rätt tungt för mig. Utan vidare djuplodande i varför (känns inte rätt på bloggen) så slutade det med att jag sade upp mig på min nuvarande arbetsplats. Nu söker jag nytt jobb och har under julledigheten (och tyvärr även sjukstugan som det blev så fort jag blev ledig och slappnade av) försökt ladda batterierna för mina två sista månader där. Jag har faktiskt fått visat intresse från en förskola redan, men vi får se. Så; här i kulan har det gått lite i moll just nu, men som sagt, nu är det nytt år och nya tag!

Julafton var lugn och skön med syster med sambo samt svärföräldrar. Viggo fick träffa tomten dom fick sig en puss. Av tomten fick vilda loppan många saker, men just nu är Nasse (mjukis) samt tågbanan bäst. Och pusslet. Men tack tack för ALLA fina presenter, han leker med dem allihop!

Nyår var det bara Hubby, jag, loppan och en grymt misslyckad ostfondue. Lugnt med andra ord.

Jag brände även av några löften och önskningar för 2012:

1. Inte äta godis/kakor/glass/övrigt snarr förrens juni 2012 (ett halvår alltså). --> undantag: då vi är bortbjudna eller har gäster naturligtvis!

2. Unna mig själv tid för träning (helst löpträning eller yoga som jag älskar båda två) minst 2 ggr i veckan. Annat kan vänta! --> undantag: om vi är bortbjudna eller har gäster naturligtvis!

3. Vara snäll.
---> undantag: inga!

Sedan har jag två innerliga önskningar som jag hoppas ska slå in, men jag vill inte dra otur över mig genom att att avslöja dem nu. Men om de slår in så meddelar jag!!

Hoppas ni alla haft en skön julhelg, och att 2012 blir BÄSTA ÅRET JÄVLARIMIG!

Imorgon är det tillbaka till alla gullungar på jobbet. Hörs.

2 kommentarer:

  1. Hjärtat, jag är säker på att ditt 2012 kommer bli fantastiskt o att ALLA dina önskningar kommer att gå i uppfyllelse! TACK för en ljus o varm julupplevelse (trots strömavbrott!) o Pussa på lillprinsen från momo

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna för att allt du önskar slår in och att 2012 blir ett jättebra år för oss alla. Kram från Barbro

    SvaraRadera