torsdag 1 december 2011

Cribs..

Yes, vi har gjort vårt första pepparkakshus här i kulan ikväll! Det är toksnett ( jag trodde mig kunna kladda ihop det där rätt enkelt, men tydligen är devisen "fort och fel" även gällande pepparkakshus) delen där dörren ska vara gick sönder och förtärdes under själva utsmyckningen av stugan (vildeman ville trycka in en näve Non-stop genom fönstret) och på flera ställen har non-stopparna glidit ner.. MEN det är vårt fina juliga kuliga pepparkakshus och jag tror att det viktigaste uppdraget med det hele blev utfört: en glad liten kille! Det är ju PROCESSEN som är det viktiga, inte målet ( sånt vet man om man arbetar med barn). Fast en del av målet kommer bli utfört med bravur oavsett hur huset ser ut nu ( fast vi har ställt den håliga och snedaste delen in mot väggen så det ser faktiskt rätt snyggt ut på lite håll om man kisar): Själva momentet hammare mot stuga på julaftons morgon ( på tjugondagknut är huset så jävla dammigt och äckligt) samt ätandet av detsamma. Bjuder på bild på mina favorit killar med minst lika många godisar i magen som på huset...

1 kommentar:

  1. Åååå va' ni e duktiga - jag tycker de ser jättetjusigt ut o tänk bara att varit me' om att fixa eget pepparkakshus (knaperi, knaperi knus vem e de som knaprar på mitt hus....) Pussar o kramar från oss på Melgäng

    SvaraRadera