måndag 28 februari 2011

Idag vabbas det...

Halv fem. Så aptidigt vaknade herr korvskinn idag. Det har aldrig hänt förut! Jag blev så överraskad att jag inte ens kände mig trött...först...men nu jäklar känns det. Jag misstänker starkt vattkoppor inom det snaraste. Var ca två veckor sedan första barnet hos dagmamma fick det. No dots yet, men han är...konstig. Har ytterst lite feber, men är trött och känslig! Och lugn. Det är helt upp åt väggarna det med, då det brukar vara son på fast forward mest hela tiden. Men trots wierd sjuka så har vi hunnit med en del idag. Blir tydligen så när man går upp gristidigt. Och jag har bildbevis! Vi har hunnit bygga ett ashögt legotorn; ända upp till taket! Vi har lagat mat och inventerat kökslådor. Vi har sedan med god aptit ätit ovan nämnda anrättning. Vi har målat många tavlor med fingerfärg. Vi, nåja Viggo, har sovit sammanlagt tre timmar, i sin säng o på långpromenad; då sov monstret. Vi har läst många många böcker, och kollat på mackapacka i drömmarnas trädgård för länge... och klockan är bara halv fyra! Som Jag ska sova skönt inatt... men först ska räkningarna betalas, urk, middagen lagas, sonen badas och nattas och helst skulle jag väl ägna mig åt det arbete som jag så högaktningsfullt sket i... pust!








1 kommentar:

  1. Åååh kan inte mormor få en sån' fin tavla med mycket färg o fingrar på!! Hoppas du mår bätre idag o att inte prickarna kliar (de vet mamma o jag hur de' känns...) Kramar i massor från Melgäng

    SvaraRadera